• Polski
  • English

logo_maxus_26

Przełom w technologii i projektowaniu

Maxus_26_granatowy
Jacht uzupełnia ofertę stoczni w najbardziej popularnym w Polsce segmencie wielkości.

Maxus 26 jest pierwszą jednostką z nowej linii – evo, której atrybutem jest wprowadzenie wyjątkowo oryginalnego kształtu, odpowiadającego obecnym trendom na światowych rynkach. Jacht wyróżnia szczególny styl pokładu, zupełnie odmienny od znanej nam charakterystycznej „kreski” wcześniejszych maxusów. Subtelnie wydłużona powierzchnia okien i nakładek na nadbudówce oraz wyraźnie zaznaczony kant, to tylko niektóre z atutów nowego Maxusa 26. Stylistykę wnętrza cechować będzie duża swoboda wzbogacenia zabudowy.

W nowym projekcie zastosowane zostało niespotykane dotychczas rozwiązanie łączenia kadłuba z pokładem, któremu towarzyszy ciągły stopreling. Taka koncepcja niewątpliwie zwiększy bezpieczeństwo poruszania się po jachcie oraz stanowić będzie dodatkowe wzmocnienie konstrukcyjne. W Maxusie 26 spotykamy się z ciekawym zaprojektowaniem zejściówki, podobnym do stosowanego na jachtach typowo morskich. Pionową sztorcklapę przesunięto do przodu i umieszczono pomiędzy dwie tylne ściany nadbudówki, przy czym górna suwklapa, podczas zamykania wyraźnie wychodzi za sztorcklapę. Dzięki tego typu rozwiązaniu udało się powiększyć kokpit, ale również zabezpieczyć wnętrze jachtu przed dostawaniem się bryzgów wody i deszczu.

Osprzęt na pokładzie rozmieszczono w sposób optymalny dla tej wielkości jachtu. Pokład natomiast zaprojektowany został tak, aby można było bezproblemowo zamontować wszystko co wymagający żeglarz uzna za stosowne, między innymi dodatkowe blokady fałowe, elektronikę, szprycbudę, szynę foka samo halsującego, czy dodatkowe regulacje żagli.

Planowane są wersje zabudowy z układem koi 5+1 oraz 6+2. Kabina rufowa i dziobowa opcjonalnie zamykane oraz różne wersje kambuza. Opcje silnikowe: silnik przyczepny zamontowany na pantografie lub w oraz stacjonarny.

 Już w czasie premiery jacht zdobył Złoty Medal XVI Targów żeglarstwa i Sportów Wodnych Boatshow oraz Tytuł Champion Jachtingu 2015

Maxus 26, jako jedyny polski jacht w kategorii „Jacht Rodzinny”, został nominowany do prestiżowej nagrody „Europejski Jacht Rok 2016″.

 

 

 

Otrzymał również nominację do Jachtu Roku w Polsce

Jacht Roku w Polsce 2016

 

Wersja mieczowa

Długość całkowita [m] 8.4
Długość kadłuba [m] 7.62
Szerokość [m] 2.82
Zanurzenie [m] 0.35/1.43
Masa [kg] 2350
Powierzchnia żagla [m2] 34
Wysokość masztu [m] 10.0
Moc silnika [KM] 5-10
Wysokość wnętrza [m] 1.83
Ilość koji 5+1/6+2
CE C

Wersja balastowa

Długość całkowita [m] 8.4
Długość kadłuba [m] 7.62
Szerokość [m] 2.82
Zanurzenie [m] 1.70
Masa [kg] 2450
Powierzchnia żagla [m2] 37
Wysokość masztu [m] 10.8
Moc silnika [KM] 9-14
Wysokość wnętrza [m] 1.83
Ilość koji 5+1/6+2
CE B

Wersja twin keel

Długość całkowita [m] 8.4
Długość kadłuba [m] 7.62
Szerokość [m] 2.82
Zanurzenie [m] 1.25
Masa [kg] 2550
Powierzchnia żagla [m2] 37
Wysokość masztu [m] 10.8
Moc silnika [KM] 5-14
Wysokość wnętrza [m] 1.83
Ilość koji 5+1/6+2
CE B

Wersja szybrowa

Długość całkowita [m] 8.4
Długość kadłuba [m] 7.62
Szerokość [m] 2.82
Zanurzenie [m] 0.35/1.60
Masa [kg] 2200
Powierzchnia żagla [m2] 37
Wysokość masztu [m] 10.8
Moc silnika [KM] 5-10
Wysokość wnętrza [m] 1.83
Ilość koji 5+1/6+2
CE B

Wersja standardowa

Zdobywca nagród

2014_11_18_Nagrody

2014_11_18_Nagrody_Champion_Jachtingu_2015

 

    • Test jachtu Maxus 26 ze stoczni Northman

    • Watch Video

    Test jachtu Maxus 26 ze stoczni Northman

ŻAGLE_marzec 2015

ŻAGLE_listopad 2015

ŻAGLE_marzec 2015

Jachting_grudzień 2014/styczeń 2015

WIATR_październik 2014

JACHT MARKET_październik 2014

YACHT_kwiecień 2015