III MAXUS CHALLENGE

Wyniki

Galeria

Video

Kadra trenerów

Harmonogram

Okiem trenerów

 

Trzecia edycja Maxus Challenge przeszła do historii. Ponownie mile zaskoczyła nas frekwencja: w tegorocznej edycji Maxus Challenge wzięło udział ponad stu żeglarzy. To niezmiernie nas cieszy, gdyż samo wydarzenie nie jest typowe: nie jest to impreza nastawiona na zabawę. To wydarzenie o zupełnie innym charakterze – nastawione na powiększenie żeglarskich kompetencji uczestników, co przekłada się na skuteczniejszą i bezpieczniejszą codzienną żeglugę. Część towarzyska jest wtórna, część teoretyczno-praktyczna natomiast, mocno zaakcentowana. Formuła została sprawdzona w poprzednich latach i byliśmy szczęśliwi, witając wielu tych samych zawodników również i w tegorocznej edycji. W końcu to wydarzenie wyjątkowe: nie znamy innej stoczni czy firmy czarterowej, prowadzącej dla swoich żeglarzy warsztaty nakierowane na lepszą żeglugę jachtami, którymi ta firma dysponuje. Cieszymy się, że formuła spotkała się z tak pozytywnym odbiorem uczestników, co potwierdza wysoka frekwencja!

Pogoda w tym roku nie dopisała. Wiało mocno w porywach do „bardzo mocno”, co też skutkowało korektą planów, choć byliśmy gotowi i na taką ewentualność. W czwartek rozpoczęliśmy nasze spotkania od prelekcji, na której powtórzyliśmy podstawy: geometria wiatru. Byliśmy mile zaskoczeni frekwencją i dobrym poziomem wiedzy w omawianym temacie ze strony uczestników. W piątek o godzinie 0900 powitaliśmy już oficjalnie wszystkie załogi i przeszliśmy do części teoretyczno-praktycznej: prezentacja Piotra Lewandowskiego dot. przygotowania typowego turystycznego jachtu do żeglugi. Później wyszliśmy na wodę i rozegraliśmy kilka treningowych wyścigów. Każdy z trenerów wchodził na pokłady kolejnych jachtów, korygował pracę załogi, dawał wskazówki. Dzięki temu załogi żeglowały sprawniej i skuteczniej: efekty było widać niemalże natychmiast. I choć pierwsze starty były niezbyt udane w wykonaniu wielu jachtów, to z każdą kolejną procedurą startową, puszczaną przez zgrany zespół sędziowski (wielkie podziękowania dla Karola i Agnieszki), załogi coraz pewniej i szybciej przekraczały linię startu i pokonywały trasę wyścigu. Trenerzy mieli ręce pełne roboty, ale to była wdzięczna i bardzo przyjemna praca z ludźmi, którzy z chęcią i zaangażowaniem chłonęli wiedzę. Często załogi z trenerem na pokładzie wyprzedzały na trasie wiele jachtów, bądź wręcz wygrywały wyścigi. To pokazywało potencjał jaki można wycisnąć z dostępnych w czarterze jednostek.

 

 

 

 

 

 

 

Sobota powitała nas mocnym wiatrem. Niestety powyżej akceptowalnej granicy żeglugi (mocne 6B w podstawie). Warunki nie pozwoliły na bezpieczne rozegranie wyścigów, ale ekipa trenerów była przygotowana na taki rozwój wydarzeń: zawodnicy podzielili się na 2 grupy wg zainteresowań i odbyły się równolegle 2 prelekcje. W tym czasie wolni trenerzy przygotowywali trenażer z genakerem oraz systematycznie wypływali na jezioro celem zmierzenia siły wiatru. Cały dzień minął na prelekcjach i ciekawych dyskusjach o przepisach regatowych, taktyce i strategii w wyścigu. Dopiero wieczorem kilka załóg zdecydowała się na wypłynięcie z portu z trenerami na pokładach. Żeglując w trudnych warunkach poznali tajniki bezpiecznego prowadzenia jachtu przy silniejszym wietrze, skuteczniejszej żeglugi i manewrów w warunkach niezbyt sprzyjającej aury. Wieczorny pokaz pracy genakera na trenażerze uwieńczył ten owocny dzień.

 

 

 

 

 

 

Niedziela – to dzień wyścigowy. Udało się rozegrać 2 wyścigi treningowe i 4 wyścigi klasyfikowane. Po wyścigach próbnych już wszystkie załogi miały wyrównane szanse, gdyż każda skorzystała już z obecności trenera na swoim pokładzie . Nadszedł czas na przełożenie zdobytej wiedzy na praktykę. Obserwacja zmagań była przyjemna, a walka między jachtami zawzięta. Niestety, nie obeszło się bez kilku kolizji, ale mimo trudnych warunków załogi całkiem dobrze panowały nad swoimi jednostkami. Ci, którzy panowali troszkę lepiej mieli okazję odebrać puchary za zwycięstwo w klasyfikowanych wyścigach bądź wyróżnienia od trenerów. Ok. godziny 1500 załogi pożeglowały do portów macierzystych by zdać jednostki i wracać do domów, czekając na kolejne żeglarskie przygody.

Dziękujemy zawodnikom i zapraszamy do korzystania z usług stoczni jachtowej Northman oraz czarteru jachtów w Ahoj Czarter!

 

OKIEM TRENERÓW

 

Karol Pajka – sędzia główny

„Moim zdaniem, poziom żeglarski wyraźnie wyższy niż dwa lata temu. Dla części uczestników była to nie pierwsza edycja, w której brali udział i widać, że nauka wyciągnięta z poprzednich Maxus Challenge nie poszła w las. Także i w tym roku rady i podpowiedzi trenerów były natychmiast wdrażane przez załogi w kolejnych wyścigach. Tych, pomimo dość trudnych warunków, udało się rozegrać aż siedem treningowych oraz cztery klasyfikowane. Pogoda, od samego początku pokazała, że nie będzie taryfy ulgowej. Był silny wiatr, dochodzący do 6 B, a także chwile z prawie całkowitym jego brakiem. Były głębokie zmiany kierunku, wymuszające dobrą obserwację akwenu w poszukiwaniu odkrętek i korzystnej strony trasy lub odpowiedniego końca linii startu. Trenerzy uwijali się na ribach, sprawnie przeskakując z jachtu na jacht przed każdą procedurą startową. Zawodnikom, z wyścigu na wyścig, szło coraz lepiej. Tak, jak podczas pierwszego startu trzeba było długo czekać aż pierwsze Maxusy nieśmiało przekroczą linię w kierunku górnego znaku, tak z biegiem czasu prestarty były coraz bardziej ciasne. Zdarzały się nawet wypchnięcia na falstart, co świadczy o tym że sportowa walka o dobre miejsce na linii stawała się coraz bardziej zacięta, a zawodnicy czuli się coraz pewniej za sterami swoich bolidów. Dość tudne warunki wiatrowe oraz krótka, techniczna, kilkunastominutowa trasa sprawiły, że nie obyło się bez kilku drobnych kolizji. Zwłaszcza w okolicach znaków. Oprócz samych zajęć i wyścigów na wodzie, odbyły się również zaplanowane prelekcje z tematyki przepisów regatowych oraz taktyki i strategii żeglarskiej, a także pokaz praktyczny z obsługi genakera na specjalnie przygotowanym trenażerze. Wszystko to okraszone modelami na tablicy oraz materiałami multimedialnymi. Miłym zaskoczeniem dla mnie był wysoki poziom interakcji z uczestnikami. Zadawaliście mnóstwo mądrych pytań, dzięki czemu temat przepisów, a zwłaszcza „osiemnastki”, został dość szczegółowo omówiony. Wdrażajcie porady trenerów na swoich jachtach nie tylko w czasie regat, ale także podczas codziennej żeglugi turystycznej, a sami zauważycie że stajecie się coraz lepsi, szybsi, sprawniejsi. Dziękuję za te kilka miło spędzonych dni. Mam nadzieję, że znów spotkamy się gdzieś na szlaku, na jakichś regatach lub na kolejnej edycji Maxus Challenge. Ja już rezerwuję w Ahoju statek Komisji Regatowej na tę okoliczność. ”

Piotr Lewandowski – trener:

„Bardzo się cieszę, że Maxus Challenge w końcu się odbył. Zarówno uczestnicy jak i organizatorzy byli spragnieni wspólnego żeglowania. Było to widać zarówno na wodzie, na sali wykładowej jak i w wieczornych rozmowach na kei. Przyroda zesłała wielką obfitość wiatru, więc można było skupić się na refowaniu, balastowaniu, wypłaszczaniu i wszelkich innych aspektach żeglugi w silnym wietrze. Pozytywnie wypadła też weryfikacja Maxusa 34 w warunkach regatowych. Mam nadzieję, że na kolejny Maxus Challenge przyjdzie nam czekać krócej niż półtora roku.”

Jakub Padzik – trener:

„Maxus Challange 2022 przeszedł do historii, to były 3 dni intensywnych zajęć, zarówno praktycznych jak i teoretycznych. Miło było patrzeć na zaangażowanie uczestników, a ich ciekawość odnośnie wiedzy teoretycznej była nieposkromiona.

Dwa dni zajęć praktycznych przyniosły duży postęp w technice żeglowania, poprawie uległ w szczególności trym żagli i manewry na znakach. Efekty nauki mogliśmy zauważyć podczas rozgrywanych w niedzielę wyścigów, gdzie walka była zacięta, a odległości między jachtami na mecie niewielkie. Cieszę się, że każdego roku społeczność żeglarska rozwija się, co pokazali uczestnicy naszego szkolenia.”

Dominik Śliwiński – trener:

„Tegoroczna edycja Maxus Challenge bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Byłem pod wielkim wrażeniem zaangażowania wszystkich załóg podczas treningów jak i podczas regat. Pomimo jedynie 3 dni pływania progres jaki zrobili zawodnicy był godzien podziwu, a bycie w roli trenera było dla mnie czystą przyjemnością.”

 

Wiktor Plitko – trener, organizator:

„Jako pasjonat żeglarstwa jestem pomysłodawcą formuły Maxus Challenge. Od początku istnienia tego wydarzenia biorę czynny udział w organizacji. Dlatego z dużą uwagą słucham uwag uczestników i obserwuję postępy załóg. Tegoroczną edycję oceniam bardzo pozytywnie. Wzięliśmy pod uwagę rady zawodników z poprzednich edycji, uzupełniliśmy i rozszerzyliśmy program. Zwiększyliśmy kadrę trenerów, korzystając jednak ze znanego zawodnikom i dobrze sprawdzonego trzonu.

Poziom żeglugi zawodników już w piątek nas zaskoczył. Trenerskie oko cieszyły dobrze strymowane żagle, ewidentnie ustawione do warunków wiatrowych maszty, a nawet podwiązane bądź zdemontowane lazyjacki.  Załogi jachtów, na pokładach których osobiście gościłem w trakcie zajęć praktycznych, były bardzo chłonne wiedzy, starały się robić wszystko szybko i sprawnie.  To owocowało. Zaangażowanie ekip było widoczne w każdym ruchu, a poprawki jakie wprowadzaliśmy były na tyle subtelne, że czasem nawet nie widoczne dla osób nie wtajemniczonych w sztukę skutecznego żeglowania. To oznacza, że często spotykane wcześniej podstawowe błędy zostały już wyeliminowane i przyszedł czas na bardziej subtelne zmiany. Niemniej, właśnie dzięki m.in. takim szczegółom nasi zawodnicy żeglują bezpieczniej, szybciej, skuteczniej. Myślę, że nie jeden sternik w sezonie będzie zaskoczony, kiedy będzie wyprzedzany na szlaku przez uczestników Maxus Challenge.

Jestem bardzo zadowolony ze spotkania z uczestnikami naszej imprezy. Każdy z nas zrobił wszystko co było w tych warunkach możliwe, by dostarczyć jak najlepszą jakość usługi zawodnikom. Regeneracja po takim wydarzeniu trwała kilka dni, ale jestem pewny, że było warto. Dziękuję uczestnikom za udział i jestem pewny, że widząc w sezonie popranie płynącego Maxusa gdzieś na szlaku – spotkam jednego z naszych zawodników na jego pokładzie!”

 

WYNIKI

 

GALERIA

 

VIDEO

 

Główne założenia wydarzenia:

Termin i miejsce: 12-15.05.2022, Port Nowy Sztynort

Flota:jachty z floty Ahoj Czarter oraz armatorskie jednostki żaglowe Maxus z armatorami na pokładzie.

Klasy jachtów: Maxus evo 24, Maxus 26, Maxus 28, Maxus 33.1 RS,Maxus 34

Waz z naszym partnerem technicznym Nowy Sztynort – Osada Wolności przygotowaliśmy dla Was możliwość rezerwacji Maxusa 34 na Maxus Challenge w okazyjnej cenie 3970zł!

Rezerwacja czarteru jachtów Maxus 34 na Maxus Challenge:

Ahoj Czarter Czarter: 602-398-208, biuro@ahoj.pl (klasy Maxus 34, Maxus 33.1RS, Maxus 28, Maxus 26, Maxus evo 24)

Nowy Sztynort– Osada Wolności: 663-427-780, czarter@sztynort.pl (klasa Maxus 34)

 

 

Kadra trenerów

Jacek Daszkiewicz,Piotr Lewandowski,Karol Pajka.

Kolejne osoby z kadry przedstawimy w późniejszym terminie.

Główne atrakcje i cechy wydarzenia  

Główny cel wydarzenia – zdobycie i poszerzenie wiedzy praktycznej i teoretycznej dotyczącej skutecznego i bezpiecznego żeglowania jachtami Maxus.

– Dużo wyścigów treningowych pod okiem trenerów

– Dużo informacji praktycznych i teoretycznych (prelekcje, rozmowy indywidualne, pokazy)

– Dużo indywidualnej pracy trenerów z każdą załogą (zagwarantowane indywidualne sesje treningowe)

 

Uwaga: każdy jacht ma gwarancję obecności trenera na pokładzie przez 45 min w trakcie całego wydarzenia.

 

 

 

Ponadto wraz z Portem Nowy Sztynort zapewniamy atrakcje dla uczestników i kibiców pozostających na lądzie:

 

Statek kibica- obserwacja regat z wody (zgłoszenia w biurze czarterów Nowego Sztynortu)
– wypożyczalnia kajaków i solemaranów
– wypożyczalnia rowerów
– zwiedzanie Pałacu Lehndorffów

Zwiedzanie Pałacu z przewodnikiem zaczynamy o godzinie 15:00 zarówno w sobotę jak i niedzielę. Zbiórka pod Tawerna Zęza!

– dla uczestników III edycji Maxus Challenge organizator wieczornych koncertów, Port Nowy Sztynort, przygotował koncerty szantowe w piątek i w sobotę. Uczestnicy otrzymują 10% rabatu na menu w restauracji Baba Pruska,  a na hasło Maxus Challenge 15% rabatu na nocleg w pensjonacie, który znajduje się w porcie Nowy Sztynort .

 

 

 

HARMONOGRAM

Środa 11.05.2022:

– od godz. 14:00 – możliwy odbiór jachtów z floty Ahoj Czarter do godz: 21:00 w portach Wilkasy i Węgorzewo. Przepłynięcie do portu Nowy Sztynort.

Czwartek 12.05.2022:

– od godz. 12:00 – dalszy odbiór jachtów, żeglowanie do portu Nowy Sztynort. Możliwe sesje indywidualne z naszymi trenerami (opcja dostępna za dopłatą w wysokości 600 zł. Uwaga: ograniczona ilość dostępnych treningów – decyduje kolejność zgłoszeń. Rezerwacje – biuro Ahoj Czarter).

Postój jachtów w porcie Nowy Sztynort – na zarezerwowanej kei.

– 18:00 – powitanie załóg i prelekcja (geometria wiatru)

– godz. 20:00 – koncert- Kuba Kęsy

Załogi mają czas na poznanie jednostki, rozpływanie, treningi indywidualne (uwaga: ograniczona dostępność trenerów. Decyduje kolejność zgłoszeń).

Piątek 13.05.2022:

– godz. 09:00 – powitanie i odprawa załóg. Podczas odprawy podany będzie szczegółowy harmonogram dnia – uzależniony od warunków atmosferycznych. Harmonogram będzie uwzględniał pobyt na wodzie (wyścigi i ćwiczenia treningowe), prelekcje, czas na indywidualne sesje treningowe, przerwy na konsumpcję.

Wstępny plan dnia:

– ok. godz. 09:30 – prezentacja dot. przygotowania jachtu do żeglugi / wyścigu;

– ok. godz. 10:20 – obsługa genakera – prezentacja na trenażerze na lądzie;

– ok. godz. 12:00 – wyścigi próbne / prelekcje / spotkania (w zależności od potrzeb uczestników i warunków atmosferycznych);

– godz. 18:00 – podsumowanie dnia, prelekcja (tematyka będzie podana w terminie późniejszym);

Gwarantujemy pobyt kadry trenerskiej w porcie do godziny 20.00. – zespół będzie do dyspozycji (indywidualne dyskusje z trenerami i zespołem sędziowskim).

– Od godz. 20:00 koncert- Polakowski.

Sobota 14.05.2020:

– godz. 09:00 – powitanie i odprawa załóg. Podczas odprawy podany będzie szczegółowy harmonogram dnia – uzależniony od warunków atmosferycznych. Harmonogram będzie uwzględniał pobyt na wodzie (wyścigi), prelekcje, czas na indywidualne sesje treningowe, przerwy na konsumpcję.

W sobotę planowane jest rozegranie kilku klasyfikowanych wyścigów. Szczegółowy plan wyścigów zostanie podany podczas porannej odprawy.

W ramach sobotnich spotkań przewidziana jest prelekcja z otwartą dyskusją z zespołem sędziowskim, który podzieli się praktyczną wiedzą na temat ważnych aspektów żeglowania widzianych okiem sędziego. Będzie również przeprowadzona pokazowa procedura protestowa – tak by zawodnicy mogli się dowiedzieć jak taka procedura wygląda w praktyce, jak należy przygotować się do złożenia protestu oraz jak wygląda jego rozpatrywanie.

– godz. 18:00 – 19:00 – wieczorna odprawa z ogłoszeniem wyników w klasyfikowanych wyścigach oraz wręczeniem wyróżnień od kadry trenerskiej.

Gwarantujemy pobyt kadry trenerskiej w porcie do godziny 20:00. – zespół będzie do dyspozycji (indywidualne dyskusje z trenerami i zespołem sędziowskim).

– od godziny 19:00 dla uczestników Maxus Challenge będzie rozpalone ognisko.

– od Godz. 20:00 – koncert- Zalewski Duet

Niedziela 15.05.2022:

– godz. 09:00 – odprawa załóg.

Wyścig długi lub seria wyścigów krótkich pod okiem trenerów.

– Zdanie jachtów do godz. 18:00.

Uwaga: brak odprawy wieczornej – po ostatnim wyścigu załogi żeglują do portu macierzystego w celu zdania jednostek.

Planowana tematyka prelekcji w czasie wydarzenia:

– „Sztuka projektowania jachtów” – panel dyskusyjny z Jackiem Daszkiewiczem – konstruktorem jachtów Maxus;

– przygotowanie jachtu do wyścigu oraz bezpiecznej i skutecznej żeglugi regatowej lub turystycznej w tym:

– geometria wiatru;

– technika prowadzenia jachtu (materiały foto i video dot. błędów na wodzie oraz poprawnego prowadzenia jachtów);

– przepisy regatowe, regaty okiem sędziego: prelekcja, pytania i odpowiedzi, pokazowa procedura protestowa, najczęstsze błędy żeglarzy w zakresie przepisów regatowych, omówienie przypadków na wodzie;

– omówienie błędów na wodzie każdego dnia po wyścigach (materiały foto/video nagrane podczas Maxus Challenge);

– inne tematy, które zostaną zaproponowane przez uczestników (zachęcamy do zgłaszania tematów podczas odprawy lub zawczasu na adres biuro@ahoj.pl).

UWAGA: dla podmiotów zainteresowanych współpracą w ramach wydarzenia dostępna jest oferta partnerska  – kontakt A. Sternik a.sternik@ahoj.pl; tel. 602 398 208, 87 427 15 37).

 

 

zapisy

tel.: +48 87 427 15 37

kom.: +48 602 398 208

e-mail: biuro@ahoj.pl