Archives

Northman 1200

 


Northman 1200 jest najnowszą propozycją naszej stoczni
w segmencie jachtów motorowych. Luksusowy charakter jednostki podkreślają zastosowane przy tworzeniu innowacje technologiczne oraz szeroki wachlarz możliwości wyposażenia. Northman 1200 został zaprojektowany jako jacht gwarantujący ponadprzeciętną wygodę użytkowania.

 

Maxus evo 24

Maxus_24_Evo_granatowy

Maxus evo 24 jest następcą wyjątkowo popularnego modelu Maxus 24. Nowa linia kadłuba, funkcjonalność i stylistyka serii evo zostały sprawdzone w ubiegłorocznej premierze – Maxusie 26, który już po pierwszej prezentacji i serii niezależnych testów został hitem sprzedażowym w kraju i na rynkach zagranicznych.

 

Założenia projektowe Maxusa evo 24.

Nowy Maxus evo 24 łączy zalety bardzo dobrej nautyki, komfortowego wnętrza, bezpieczeństwa żeglugi i wygody transportowej.

Sprawdzone linie kadłuba zapewniają wysoką stateczność, jak również wyjątkowo funkcjonalne i przestronne wnętrze.

Projekt zrealizowany został przez znanego konstruktora Jacka Daszkiewicza w technologii 3D, co pozwoliło kontrolować każdy etap wdrożenia z dokładnością do ułamków milimetra.

Nowa linia jachtów w sezonie 2016 dostępna jest w ofercie „Ahoj Czarter”.

 

 

 

Etap I

Trwają prace przy wdrożeniu Maxusa evo 24. Proces modelowania odbywa się przy użyciu frezarki 5-axis. Modele kadłuba i pokładu są już na ukończeniu.

 

 

Etap II

Pierwszy kadłub Maxusa evo 24 został rozformowany. Od dzisiaj zaczynamy w nim montaż, wykonanych wcześniej, modułów modelu wkładki dennej.

 

 

 

Etap III

Po 4 miesiącach od rozpoczęcia wdrożenia ukończyliśmy budowę naszej premiery – pierwszego jachtu Maxus evo 24.

 

 

Testy stateczności Maxusa evo 24

Zanim jacht został ochrzczony, przeszedł testy stateczności. Odbyły się one w piątek 14.11.2015 r.

 

 

Chrzest jachtu

W ostatnią niedzielę (15.11.2015) w naszym porcie, odbył się uroczysty chrzest, a zaraz po nim pierwsze testy przy wyjątkowo pięknej pogodzie

 Premiera

Premiera jachtu odbyła się na jesiennych Targach Żeglarstwa i Sportów Wodnych Boatshow 2015, gdzie Maxus z nowej linii zdobył główną nagrodę – ZŁOTY MEDAL TARGÓW oraz TYTUŁ CHAMPIONA JACHTINGU.

 

 

Maxus 33.1 RS

maxus_33-1RS

Maxus 33.1 RS powstał na bazie naszych doświadczeń z produkcji i eksploatacji modelu Maxus 33 – jachtu który w ostatnich latach przebojem zdobył rynek. Teraz stworzyliśmy jeszcze lepszą, piękniejszą i szybszą jednostkę.

Maxus 33.1 RS już w czasie swojej premiery otrzymał Złoty Medal XV Targów Żeglarstwa i Sportów Boatshow. Zyskał również tytuł „Króla Mazur” – według porównawczego testu miesięcznika Żagle, przeprowadzonego wśród czterech największych mazurskich cruizerów.

Maxus 33.1RS – to możliwość zbudowania indywidualnej jednostki odzwierciedlającej charakter armatora z możliwością dopasowania oferty do zróżnicowanych gustów, preferencji i upodobań. To wszystko przy zachowaniu jakości i powtarzalności jaką oferuje stocznia Northman – jako lider w swoim segmencie na rynku jachtów żaglowych o najwyższej jakości.

Umożliwia to zarówno szeroka paleta materiałów wykończeniowych we wnętrzu jachtu jak i kilka wariantów rozkładu i stylistyki zabudowy. Ponadto armator ma wpływ na wygląd zewnętrzny jednostki poprzez dobór istotnych elementów stylistycznych.

Oferujemy Państwu produkt jakiego jeszcze nie było – połączyliśmy trudne do pogodzenia profesjonalne stoczniowe zaplecze produkcyjne z jednoczesną możliwością kreowania zindywidualizowanej jednostki.

Maxus 33.1 RS to:

  • nowy sprawniejszy takielunek z wyższym masztem i większą powierzchnią ożaglowania;
  • indywidualne wykonanie przy zachowaniu najwyższej jakości stoczni Northman;
  • pełna lista wyposażenia indywidualnego – dowolne wyposażenie dostępne na rynku;
  • dodatkowe łożyskowane przełożenia pozwalające na jeszcze sprawniejsze stawianie i opuszczanie masztu;
  • osłona kolumny silnika zmniejszająca opory części podwodnej kadłuba;
  • nowa bogata paleta kolorów materiałów oraz nowe formy tapicerek;
  • do wyboru różne stylistyki wnętrza i różne formy zabudowy;
  • wpływ klienta na istotne elementy umożliwiające kreowanie stylistyki zewnętrznej, między innymi:
    • wybór formy i koloru nakładek przy oknach stałych oraz dopasowanie ich do dowolnych wzorów luków otwieranych
    • stylizowane handrelingi z imitacją włókna węglowego lub ze stali nierdzewnej
    • wybór form i kolorów kolumny sterowej, koła sterowego oraz stolików kokpitowych
  • kompleksowy pakiet usług związanych z obsługą zakupu jachtu ze wsparciem unijnym do 50% wartości jednostki.

Maxus 33


Maxus 33 projektu Jacka Daszkiewicza jest pierwszą konstrukcją stoczni Northman. Jacht podczas swojej premiery na Boatshow 2007 zdobył Złoty Medal Targów. W pierwszym sezonie sprzedaży Maxus 33 spotkał się z bardzo dobrym odbiorem zarówno klientów czarterowych jak i armatorów indywidualnych, a testy na wodzie potwierdziły jego korzystne właściwości nautyczne.

Jacht dostępny jest zarówno w wersji balastowej jak i mieczowej. Możliwe jest zastosowanie różnych rozwiązań układu sterowego i napędowego.

W wersjach mieczowych (typowo mazurskich) Maxus 33 jest wyposażony w obrotowy ster głębinowy. Układ napędowy stanowi sinik stacjonarny (linia wału lub s-drive), ale w opcji stocznia proponuje również silnik przyczepny zamontowany w studzience. W wersji balastowej (skierowanej przede wszystkim na akweny morskie), preferowane rozwiązanie to silnik stacjonarny i ster głębinowy z kołem sterowym. Dla usprawnienia manewrów portowych polecany jest  montaż steru strumieniowego.

Przestrzenne wnętrze, z dużą wysokością stania gwarantuje zachowanie niemal hotelowych warunków. Pokład jachtu wyróżnia obszerny kokpit zapewniający przestrzeń nawet wieloosobowej załodze. Został on przystosowany do zamontowania wszelkich elementów i patentów, usprawniających wygodę użytkowania na różnych akwenach. Szerokie półpokłady z handrelingami na nadbudówce umożliwiają wygodną i bezpieczną komunikację.

Maxus 28

maxus_28

Zwycięzca wielu regat.

Zaprojektowany przez Jacka Daszkiewicza, uzupełnia ofertę stoczni Northman w segmencie jachtów armatorskich i czarterowych średniej wielkości. Maxus 28 wyróżnia się innowacyjną linią pokładu oraz przestronnym kokpitem i funkcjonalnym wnętrzem.

Jacht stanowi połączenie doskonałych właściwości żeglugowych z komfortem mieszkalnym. Zastosowano w nim przesunięcie środka bocznego oporu w tył (przez pochylenie pilersu i cofnięcie miecza) oraz wprowadzono niespotykany w innych modelach kształt kadłuba. Dzięki tym rozwiązaniom znacznie zyskał on na właściwościach nautycznych. Doskonałe osiągi w żegludze potwierdzają również liczne sukcesy regatowe oraz pozytywne opinie użytkowników. 

Jacht jest dostępny w różnych wariantach zabudowy. Jednostkę wyróżnia duża mesa, funkcjonalny kambuz i wygodna kabina WC.

Maxus 26

Maxus_26_granatowy
Jacht uzupełnia ofertę stoczni w najbardziej popularnym w Polsce segmencie wielkości.

Maxus 26 jest pierwszą jednostką z nowej linii – evo, której atrybutem jest wprowadzenie wyjątkowo oryginalnego kształtu, odpowiadającego obecnym trendom na światowych rynkach. Jacht wyróżnia szczególny styl pokładu, zupełnie odmienny od znanej nam charakterystycznej „kreski” wcześniejszych maxusów. Subtelnie wydłużona powierzchnia okien i nakładek na nadbudówce oraz wyraźnie zaznaczony kant, to tylko niektóre z atutów nowego Maxusa 26. Stylistykę wnętrza cechować będzie duża swoboda wzbogacenia zabudowy.

W nowym projekcie zastosowane zostało niespotykane dotychczas rozwiązanie łączenia kadłuba z pokładem, któremu towarzyszy ciągły stopreling. Taka koncepcja niewątpliwie zwiększy bezpieczeństwo poruszania się po jachcie oraz stanowić będzie dodatkowe wzmocnienie konstrukcyjne. W Maxusie 26 spotykamy się z ciekawym zaprojektowaniem zejściówki, podobnym do stosowanego na jachtach typowo morskich. Pionową sztorcklapę przesunięto do przodu i umieszczono pomiędzy dwie tylne ściany nadbudówki, przy czym górna suwklapa, podczas zamykania wyraźnie wychodzi za sztorcklapę. Dzięki tego typu rozwiązaniu udało się powiększyć kokpit, ale również zabezpieczyć wnętrze jachtu przed dostawaniem się bryzgów wody i deszczu.

Osprzęt na pokładzie rozmieszczono w sposób optymalny dla tej wielkości jachtu. Pokład natomiast zaprojektowany został tak, aby można było bezproblemowo zamontować wszystko co wymagający żeglarz uzna za stosowne, między innymi dodatkowe blokady fałowe, elektronikę, szprycbudę, szynę foka samo halsującego, czy dodatkowe regulacje żagli.

Planowane są wersje zabudowy z układem koi 5+1 oraz 6+2. Kabina rufowa i dziobowa opcjonalnie zamykane oraz różne wersje kambuza. Opcje silnikowe: silnik przyczepny zamontowany na pantografie lub w oraz stacjonarny.

 Już w czasie premiery jacht zdobył Złoty Medal XVI Targów żeglarstwa i Sportów Wodnych Boatshow oraz Tytuł Champion Jachtingu 2015

Maxus 26, jako jedyny polski jacht w kategorii „Jacht Rodzinny”, został nominowany do prestiżowej nagrody „Europejski Jacht Rok 2016″.

 

 

 

Otrzymał również nominację do Jachtu Roku w Polsce

Jacht Roku w Polsce 2016

 

Maxus 24

maxus_24

Maxus 24 projektu Jacka Daszkiewicza jest drugą jednostką wprowadzoną do produkcji w stoczni Northman.

Główną przesłanką do powstania tej nowej jednostki w segmencie jachtów 24 stopowych, było uzyskanie zadowalającego kompromisu pomiędzy walorami nautycznymi a warunkami mieszkalnymi. Udało się to osiągnąć, przy zachowaniu korzystnych parametrów transportowych, dlatego Maxus 24 stał się przebojem na rynku polskim i europejskim, zyskując miano europejskiego faworyta.

Plan wnętrza, typowy i sprawdzony dla tej wielkości jachtu, zapewnia maksymalny dla tej wielkości jachtu komfort.

Koje mesowe o długości 190 cm w połączeniu z obszernymi kojami dwuosobowymi w forpiku i rufie dają łącznie 6 stałych miejsc do spania. Wysokość wnętrza w rejonie mesy to 173 cm, natomiast w rejonie zejściówki na obniżonej podłodze 185 cm.

Maxus 22

maxus_22

 

 

JEDEN JACHT , DWA REKORDY:

  1. Najmniejszy polski jacht, na którym samotny żeglarz opłynął świat („Maxus Solo Around” 2014/2016)
  2. Najmniejszy jacht w historii, na którym samotny żeglarz opłynął świat w rejsie non stop („Call of the Ocean” 2017/2018)

Mistrz Słowacji 2013, II Miejsce w Regatach Barcolana 46 (wyścig dla 1903 jachtów)
W klasie jednostek podobnej wielkości wyróżnia się przestronnością i ergonomią wnętrza oraz wyjątkowym rozwiązaniem kokpitu. Konstruktor zaprojektował zupełnie nowy kształt siedzisk zwiększający widoczność i bezpieczeństwo. Jednostka ta cieszy się dużą popularnością wśród osób szukających niewielkiego, a zarazem rodzinnego jachtu w korzystnej cenie.